BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 19 November 2013

ALFALFA

MANFAAT UTAMA:
Tumbuhan yg sangat kaya dengan pelbagai nutrisi-Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yg paling kaya dengan pelbagai nutrisi dah zat galian. Ia membekalkan nutrisi yg mana kenanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 en...
zim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yg menyamai segelas susu.

# Mencuci hati, darah dan usus- Ini adalah makanan yg sangat beralkali yg boleh mengembalikan kenormalan badan yg berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

# Melawan alahan- Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.

# Baik utk perubahan patologi di dalam usus dan perut- Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

# Menyingkirkan lemak dan kolestrol- Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang drpd alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yg bertindak sebagai serat yg menyerap kolestrol.

# Melawan tumor- memakan 30-50 tablet utk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

# Melegakan keletihan- Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

# Mencegah/merawat atritis- Melegakan sakit atritis dan kesakitan.

PM/SMS/WHATSAPP 013-2753142 UTK ORDER DAN CARA PEMAKANAN
 
 

0 comments: